Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Прочитайте 2

Перегляньте відео, де діти від 12 до 14 років обговорюють питання озброєння вчителів у школі. Обговоріть нижченаведені запитання й дайте на них відповідь.

  1. Як учитель організував дебати?
  2. Що ви думаєте про поведінку та роботу учнів?
  3. Як, на вашу думку, вчитель оцінив учнів?
  4. Якби ви вели ці дебати, що б ви зробили інакше?

Дебати. Чи слід озброювати вчителів?

Учитель, який проводив ці дебати, запропонував таку модель підготовки:

  1. Вирішіть, на чиєму боці хочуть бути учні та учениці. Можете підкреслити, що іноді виступ на підтримку сторони, з якою ви не обов’язково погоджуєтеся, може стати гарним досвідом розуміння іншого боку проблеми.
  2. Проведіть детальне онлайн-дослідження проблеми.
  3. Зустріньтеся з командами, щоб вирішити, хто яку позицію буде підтримувати.
  4. Проведіть дослідження в інтернеті, щоб знайти вагомі докази, які підтримують кожен аспект проблеми та підходять до неї з різних ракурсів.
  5. Зустріньтеся з командами, щоб переглянути їхні аргументи та презентації.
  6. Ознайомтеся зі структурою дебатів.
    • Команди представляють свої аргументи по черзі (черговість вирішується шляхом підкидання монети).
    • Поки одна сторона представляє свої аргументи, представники іншої виписують запитання, які поставлять під час раунду спростування.
    • У раунді спростування можна ставити запитання команді суперників.
  7. Перегляньте критерії оцінювання. Оцінки ставляться за шкалою від 1 до 5, найвища — 5. Кожного/кожну оцінює комісія суддів (решта учнів та вчитель).
    • Наскільки добре сформульовано аргумент?
    • Наскільки добре використано посилання на підтвердження аргументів?
    • Наскільки добре було поставлено запитання іншій команді?
    • Наскільки добре відповіли на запитання іншої команди?
  8. Проведіть дебати.
  9. Отримайте відгуки суддів. Складіть їхні бали для кожного учасника, а потім додайте їх для всієї команди. Перемагає команда, яка отримала найвищий бал.

Адаптовано з: User Generated Education

А тепер ознайомтеся з роздумами вчителя про ці дебати.

Хоч мій клас уже брав участь у серії міні-дебатів, було очевидно, що з такими офіційними дебатами, як ці, виникли певні проблеми. Якби я проводив їх знову, я:

  1. Попросив би поділитися своїми розвідками, щоб разом перевірити надійність джерел.
  2. Попросив би кілька разів потренуватися зі своїми товаришами по команді.
  3. Заохотив би подивитися приклади дебатів в інтернеті, уявити себе на таких дебатах і підготувати запитання доповідачам.
  4. Попросив би представити свої аргументи рідним та/або друзям, щоб отримати від них відгук.
ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.