Прочитайте 2
Перегляньте відео, де діти від 12 до 14 років обговорюють питання озброєння вчителів у школі. Обговоріть нижченаведені запитання й дайте на них відповідь.
- Як учитель організував дебати?
- Що ви думаєте про поведінку та роботу учнів?
- Як, на вашу думку, вчитель оцінив учнів?
- Якби ви вели ці дебати, що б ви зробили інакше?
Дебати. Чи слід озброювати вчителів?
Учитель, який проводив ці дебати, запропонував таку модель підготовки:
- Вирішіть, на чиєму боці хочуть бути учні та учениці. Можете підкреслити, що іноді виступ на підтримку сторони, з якою ви не обов’язково погоджуєтеся, може стати гарним досвідом розуміння іншого боку проблеми.
- Проведіть детальне онлайн-дослідження проблеми.
- Зустріньтеся з командами, щоб вирішити, хто яку позицію буде підтримувати.
- Проведіть дослідження в інтернеті, щоб знайти вагомі докази, які підтримують кожен аспект проблеми та підходять до неї з різних ракурсів.
- Зустріньтеся з командами, щоб переглянути їхні аргументи та презентації.
- Ознайомтеся зі структурою дебатів.
- Команди представляють свої аргументи по черзі (черговість вирішується шляхом підкидання монети).
- Поки одна сторона представляє свої аргументи, представники іншої виписують запитання, які поставлять під час раунду спростування.
- У раунді спростування можна ставити запитання команді суперників.
- Перегляньте критерії оцінювання. Оцінки ставляться за шкалою від 1 до 5, найвища — 5. Кожного/кожну оцінює комісія суддів (решта учнів та вчитель).
- Наскільки добре сформульовано аргумент?
- Наскільки добре використано посилання на підтвердження аргументів?
- Наскільки добре було поставлено запитання іншій команді?
- Наскільки добре відповіли на запитання іншої команди?
- Проведіть дебати.
- Отримайте відгуки суддів. Складіть їхні бали для кожного учасника, а потім додайте їх для всієї команди. Перемагає команда, яка отримала найвищий бал.
Адаптовано з: User Generated Education
А тепер ознайомтеся з роздумами вчителя про ці дебати.
Хоч мій клас уже брав участь у серії міні-дебатів, було очевидно, що з такими офіційними дебатами, як ці, виникли певні проблеми. Якби я проводив їх знову, я:
- Попросив би поділитися своїми розвідками, щоб разом перевірити надійність джерел.
- Попросив би кілька разів потренуватися зі своїми товаришами по команді.
- Заохотив би подивитися приклади дебатів в інтернеті, уявити себе на таких дебатах і підготувати запитання доповідачам.
- Попросив би представити свої аргументи рідним та/або друзям, щоб отримати від них відгук.