Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Організація перших дебатів

У щойно створеному дискусійному клубі короткі завдання, що всім дадуть шанс виступити й узяти участь у дискусії, мають чергуватися з повноформатними дебатами, що можуть зайняти навіть кілька тижнів.

Можете спробувати план, наведений нижче, або скласти власний.

Швидкий півгодинний план

Кількість учасників: 4–30
Приміщення: будь-який простір, де всі зможуть вільно пересуватися
Час: 30 хвилин

Вступ (5 хвилин)

Привітайте присутніх і розкажіть про дискусійний клуб. Дайте їм можливість обговорити ідею дебатів з власного досвіду. Коли нам доводиться сперечатися та бути переконливим?

Розминка (10 хвилин) — Загублені на безлюдному острові

Усі об’єднуються в пари. Уявімо, що ми всі їдемо у відпустку. Усі мають обрати одну річ, яку візьмуть із собою, й повідомити про неї напарника/напарницю. Посеред океану, в розпалі корабельної подорожі, раптом стається величезна буря й судно тоне. Катастрофа! На щастя, поблизу ми побачили безлюдний острів. Усі повинні доплисти в безпечне місце. Пари мають вибрати одну з двох речей, яку заберуть із собою на острів, де доведеться вижити, поки нас не врятують. Попросіть кілька пар поділитися процесом і результатом свого обговорення з групою.

Перші дебати (10 хвилин) — Яка твоя позиція?

Позначте один бік кімнати як позицію «згоден», а іншу — як позицію «не згоден». Оголосіть твердження (наприклад, «коти кращі від собак») і попросіть усіх перейти на бік, який відповідає їхнім переконанням. Непевні лишаються посередині. Коли учасники й учасниці визначається, попросіть їх пояснити свій вибір. Як варіант, можна спочатку обговорити свої переконання з однодумцями, а потім представити свої аргументи усьому класу. Ті, хто зберіг нейтралітет, можуть пояснити свою позицію або стати «суддями» й переходити на той чи інший бік, коли їх переконає будь-яка зі сторін.

Джерело: SETTING UP A DEBATE CLUB MY FIRST SESSION

ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.