Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Банк ідей

Рольова гра «Записка» (англомовний ресурс).

Прочитайте сценарій рольової гри та ролі. Як ви можете підготувати своїх підопічних до переговорів у описаній ситуації й заданих ролях?

Ми ділили апельсин

Розділіть клас на пари й роздайте кожній по апельсину. Поясніть парам, що у них виникла суперечка щодо того, хто залишить його собі, і попросіть придумати якомога більше способів вирішити конфлікт. Це завдання заохочує творчі здібності та допомагає використати переговори для пошуку безпрограшного (win-win) сценарію.

Слухаємо та чуємо

Розділіть клас на групи. В межах кожної групи призначте ролі доповідачів та слухачів. У кожній групі учневі/учениці А надається три хвилини для виступу. Учень/учениця Б слухає факти, про які згадує А, тоді як учень/учениця С слідкує за почуттями А в процесі мовлення. Коли закінчуються три хвилини учня/учениці А, інші учасники та учасниці отримують по дві хвилини, щоб підсумувати почуте, перш ніж обмінятися ролями. Завдання «Слухаємо та чуємо» допомагає практикувати активне слухання, а також спробувати різні його способи.

Чотири слова

Розділіть клас на групи. Попросіть кожну групу запропонувати чотири слова, які описують певну тему. Потім об’єднайте групи та попросіть їх домовитись, які чотири слова використовувати. Це завдання допоможе зрозуміти, що хоч спільної точки зору на початку переговорів зазвичай і немає, її можна знайти в ході співпраці.

ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.