Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Аргументація та обґрунтування

Ще одна особливість розвинених навичок ведення діалогу, перемовин та дискусії — вживання слів-зв’язок. Тому їхнє вживання варто відпрацювати:

Однак... Таким чином,... З цього випливає, що... Так, однак...
 
Тому що... Звичайно,... Навіть за умови, що… За умови, що...

Одна з важливих характеристик якісної дискусії та ведення переговорів — переконливість співрозмовників. Тому одна із стратегій викладання й навчання спрямована на формування словникового запасу переконливих слів і виразів.

Зрозуміло, що...  Дослідження показує, що... Важливо, щоб... Так, звичайно...
 
Очевидно, що... Ви вже знаєте, що... Звичайно, ви маєте рацію, але… Всі ми погодимося, що...

Вибудовування аргументації

Один із способів допомогти учням будувати аргументацію — використання логічної рамки мислення, яке цей шаблон допоможе краще організувати. У нижчевказаному прикладі учні/учениці шукають докази свого твердження, а потім аналізують свою логіку міркування. На цьому етапі можна ставити запитання.

Твердження Доказ Логіка міркування
Молодь позитивно впливає на громаду. Статистика молодіжної волонтерської діяльності вказує, що 20 % молодих людей віком 16–24 років добровільно працюють у громаді. Молоді люди працюють, щоб допомогти іншим та громаді. Це матиме позитивний вплив на громаду.
  Дослідження органів місцевого самоврядування: 65 % людей віком від 60 років заявили, що скористалися допомогою молоді. Молоді люди змінили життя літніх людей, допомагаючи їм.
ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.