Аргументація та обґрунтування
Ще одна особливість розвинених навичок ведення діалогу, перемовин та дискусії — вживання слів-зв’язок. Тому їхнє вживання варто відпрацювати:
Однак... | Таким чином,... | З цього випливає, що... | Так, однак... |
Тому що... | Звичайно,... | Навіть за умови, що… | За умови, що... |
Одна з важливих характеристик якісної дискусії та ведення переговорів — переконливість співрозмовників. Тому одна із стратегій викладання й навчання спрямована на формування словникового запасу переконливих слів і виразів.
Зрозуміло, що... | Дослідження показує, що... | Важливо, щоб... | Так, звичайно... |
Очевидно, що... | Ви вже знаєте, що... | Звичайно, ви маєте рацію, але… | Всі ми погодимося, що... |
Вибудовування аргументації
Один із способів допомогти учням будувати аргументацію — використання логічної рамки мислення, яке цей шаблон допоможе краще організувати. У нижчевказаному прикладі учні/учениці шукають докази свого твердження, а потім аналізують свою логіку міркування. На цьому етапі можна ставити запитання.
Твердження | Доказ | Логіка міркування |
Молодь позитивно впливає на громаду. | Статистика молодіжної волонтерської діяльності вказує, що 20 % молодих людей віком 16–24 років добровільно працюють у громаді. | Молоді люди працюють, щоб допомогти іншим та громаді. Це матиме позитивний вплив на громаду. |
Дослідження органів місцевого самоврядування: 65 % людей віком від 60 років заявили, що скористалися допомогою молоді. | Молоді люди змінили життя літніх людей, допомагаючи їм. |