Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Прочитайте 2

Рубрика — це інструкція з балами, простіше кажучи — набір критеріїв для оцінювання виконаних завдань.

Рубрика вказує шлях до успішного виконання певного завдання.

Рубрика має складатися на основі критеріїв успішності.

Рубрика — це таблиця, яка визначає вимоги до завдання й успішне його виконання.

Кожна з вимог описується за допомогою послідовності трьох-чотирьох рівнів, які демонструють прогрес.

Рубрики можна використовувати для формального оцінювання та підтримки прогресу в навчанні. Ми використовуватимемо їх для формування навичок ведення діалогу, переговорів та дебатів.

Рубрика Ваші назви рівнів можуть бути інакшими
Початківець Має старатися Відповідає очікуванням Перевищує очікування
Дебютант Розвивається Майстерний Зразковий
Новачок Учень Практик Експерт
Частковий Достатній Компетентний Відмінний
Рівень 1 Рівень 2 Рівень 3 Рівень 4
0-5 балів 6-10 балів 11-15 балів 16-20 балів
Просування 

Як скласти рубрику?

  • Складайте рубрику, аби поділитися нею з класом.
  • Визначте, чого ви хочете навчити дітей у процесі виконання завдань.
  • Порівняйте компоненти рубрики зі своїми цілями та критеріями успішності.
  • Визначтеся з тим, що хочете побачити в роботі учнів та учениць.
  • Перелічіть до п’яти критеріїв, які хочете оцінити.
  • Подумайте, на чому ви хочете зосередитися:
  • вивчення предмету
  • конкретні навички
  • презентація
  • орфографія, пунктуація та граматика
  • дотримання поставленого завдання, ґрунтовність
  • відсутність помилок.

Напишіть короткий опис для кожного критерію — від нижчого до вищого рівня. Використовуйте однакові терміни для опису прогресу в кожному критерії. Описи результатів повинні бути конкретними, очевидними та чіткими.

Адаптовано з: Popham, James (October 1997). "What's Wrong - and What's Right - with Rubrics". Educational Leadership. 55 (2): 72–75.

Приклад рубрики для дебатів

Критерії Новачок Учень Практик Експерт
Структура й чіткість висловлення точки зору Чіткість переважно відсутня Чіткість в окремих частинах

Чіткість та
послідовність
є майже в усіх
частинах

Точка зору представ-
лена
повністю чітко
та послідовно
Аргументація точки зору Аргументів мало, або вони недоречні Наведено кілька
не зовсім доречних аргументів
Аргументів наведено достатньо, більшість доречні На підтримку
точки зору
наведено доречні аргументи
Використання прикладів і фактів на підтримку аргументів Прикладів/фактів мало, або вони недоречні Наведено кілька
не зовсім доречних прикладів/фактів
Прикладів/фактів достатньо, більшість доречні Наведено багато доречних
прикладів/фактів
Ефективне спростування аргументів опонента Ефективні контраргументи відсутні Наведено мало ефективних контр-
аргументів
Наведено декілька ефективних контраргументів Наведено багато ефективних контр-
аргументів
Стиль виступу: переконливість тону, використання жестів та рівень ентузіазму

Переконливих
елементів мало, виступ неперекон-
ливий

Є кілька переконливих елементів стилю Використано всі елементи стилю, майже всі переконливо Всі елементи стилю використано переконливо.

Джерело: UNSW, Debates

ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.