Прочитайте 2
Рубрика — це інструкція з балами, простіше кажучи — набір критеріїв для оцінювання виконаних завдань.
Рубрика вказує шлях до успішного виконання певного завдання.
Рубрика має складатися на основі критеріїв успішності.
Рубрика — це таблиця, яка визначає вимоги до завдання й успішне його виконання.
Кожна з вимог описується за допомогою послідовності трьох-чотирьох рівнів, які демонструють прогрес.
Рубрики можна використовувати для формального оцінювання та підтримки прогресу в навчанні. Ми використовуватимемо їх для формування навичок ведення діалогу, переговорів та дебатів.
Рубрика | Ваші назви рівнів можуть бути інакшими | ||
Початківець | Має старатися | Відповідає очікуванням | Перевищує очікування |
Дебютант | Розвивається | Майстерний | Зразковий |
Новачок | Учень | Практик | Експерт |
Частковий | Достатній | Компетентний | Відмінний |
Рівень 1 | Рівень 2 | Рівень 3 | Рівень 4 |
0-5 балів | 6-10 балів | 11-15 балів | 16-20 балів |
Просування |
Як скласти рубрику?
- Складайте рубрику, аби поділитися нею з класом.
- Визначте, чого ви хочете навчити дітей у процесі виконання завдань.
- Порівняйте компоненти рубрики зі своїми цілями та критеріями успішності.
- Визначтеся з тим, що хочете побачити в роботі учнів та учениць.
- Перелічіть до п’яти критеріїв, які хочете оцінити.
- Подумайте, на чому ви хочете зосередитися:
- вивчення предмету
- конкретні навички
- презентація
- орфографія, пунктуація та граматика
- дотримання поставленого завдання, ґрунтовність
- відсутність помилок.
Напишіть короткий опис для кожного критерію — від нижчого до вищого рівня. Використовуйте однакові терміни для опису прогресу в кожному критерії. Описи результатів повинні бути конкретними, очевидними та чіткими.
Адаптовано з: Popham, James (October 1997). "What's Wrong - and What's Right - with Rubrics". Educational Leadership. 55 (2): 72–75.
Приклад рубрики для дебатів
Критерії | Новачок | Учень | Практик | Експерт |
Структура й чіткість висловлення точки зору | Чіткість переважно відсутня | Чіткість в окремих частинах |
Чіткість та |
Точка зору представ- лена повністю чітко та послідовно |
Аргументація точки зору | Аргументів мало, або вони недоречні | Наведено кілька не зовсім доречних аргументів |
Аргументів наведено достатньо, більшість доречні | На підтримку точки зору наведено доречні аргументи |
Використання прикладів і фактів на підтримку аргументів | Прикладів/фактів мало, або вони недоречні | Наведено кілька не зовсім доречних прикладів/фактів |
Прикладів/фактів достатньо, більшість доречні | Наведено багато доречних прикладів/фактів |
Ефективне спростування аргументів опонента | Ефективні контраргументи відсутні | Наведено мало ефективних контр- аргументів |
Наведено декілька ефективних контраргументів | Наведено багато ефективних контр- аргументів |
Стиль виступу: переконливість тону, використання жестів та рівень ентузіазму |
Переконливих |
Є кілька переконливих елементів стилю | Використано всі елементи стилю, майже всі переконливо | Всі елементи стилю використано переконливо. |
Джерело: UNSW, Debates