Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Учнівський чек-лист

Запропонуйте учням та ученицям визначитися, чи згодні вони з такими твердженнями:

Твердження V
чи
X
Не треба боятися ставити запитання.  
Запитувати треба з повагою.  
Успішне спілкування часто залежить від уміння співрозмовників ставити запитання та слухати відповіді.  
Відкриті запитання заохочують до спілкування.  
До чужих запитань слід ставитися позитивно — якщо люди про щось питають, вони впевнені, що ти можеш відповісти.  
Краще використовувати базові питальні слова: «хто», «що», «де», «коли», «чому», «який» і «як».  
Риторичні запитання заохочують глибше замислитися над проблемою.  
Краще кілька коротких запитань, ніж одне довге.  
Якщо ти не зрозумів поставленого запитання, відповідай «ні».  
Треба знайти баланс між кількістю своїх запитань і відповідей.  
Варто думати про те, що вже знаєш, і про те, що ще потрібно дізнатись. Постав такі запитання, які дозволять тобі заповнити прогалину в знаннях і допоможуть краще зрозуміти суть.  
Пам’ятай, що найкращі запитання часто саме ті, на які найскладніше дати відповідь.  
ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.