Учнівський чек-лист
Запропонуйте учням та ученицям визначитися, чи згодні вони з такими твердженнями:
| Твердження | V чи X |
| Не треба боятися ставити запитання. | |
| Запитувати треба з повагою. | |
| Успішне спілкування часто залежить від уміння співрозмовників ставити запитання та слухати відповіді. | |
| Відкриті запитання заохочують до спілкування. | |
| До чужих запитань слід ставитися позитивно — якщо люди про щось питають, вони впевнені, що ти можеш відповісти. | |
| Краще використовувати базові питальні слова: «хто», «що», «де», «коли», «чому», «який» і «як». | |
| Риторичні запитання заохочують глибше замислитися над проблемою. | |
| Краще кілька коротких запитань, ніж одне довге. | |
| Якщо ти не зрозумів поставленого запитання, відповідай «ні». | |
| Треба знайти баланс між кількістю своїх запитань і відповідей. | |
| Варто думати про те, що вже знаєш, і про те, що ще потрібно дізнатись. Постав такі запитання, які дозволять тобі заповнити прогалину в знаннях і допоможуть краще зрозуміти суть. | |
| Пам’ятай, що найкращі запитання часто саме ті, на які найскладніше дати відповідь. |