Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Прочитайте 1

Основи ведення переговорів

Ведення переговорів — основна навичка й ключове вміння, потрібне у всіх життєвих царинах. Щоразу, коли двоє чи більше людей обговорюють можливі спільні інтереси, вони ведуть переговори. Ведення переговорів передбачає співпереживання й досягнення компромісу, а діти, які вчаться домовлятися, набувають цих здібностей і дізнаються про їхню важливість. Батьки, які навчають своїх дітей домовлятися з ними самими і з іншими дорослими та дітьми, підвищують їхню впевненість, самооцінку, емпатію та навички соціальних відносин.

Коли батьки змалку залучають дітей до переговорів, у дітей з’являється відчуття влади, незалежності й поваги. Діти домовляються з батьками, який одяг носити, які продукти їсти на сніданок, коли робити домашнє завдання (відразу після школи чи після обіду), наскільки прибраною повинна бути їхня кімната, наскільки гучно вмикати телевізор у суботу вранці, коли батьки намагаються поспати трохи довше, і в який час протягом тижня займатися власними справами. Існує безліч можливостей навчити дітей мистецтва ведення переговорів. Батьки, які сприймають переговори та компроміси як сімейну цінність, виховують дітей, котрі знають, що їхні думки, почуття та потреби будуть шанувати та поважати.

Джерело: FamilyEducation

Навіть дворічні діти погоджуються їсти більше овочів на вечерю, якщо їм обіцяють морозиво на десерт. До трьох років вони вже володіють цілим арсеналом тактик ведення переговорів. Їхні підходи до отримання першокласних іграшок, десерту чи довшого сну — не просто гра: вони демонструють успішні тактики ведення переговорів за будь-яких обставин.

Джерело: Entrepreneur

Працюючи в класах і групах, обговоріть, що необхідно робити задля успіху переговорів.

  • У результаті успішних переговорів кожна сторона матиме можливість обговорити конфлікт зі своєї точки зору, зосереджуючись на задоволенні власних інтересів та потреб.
  • Переговори слід використовувати для виявлення всіх питань і джерел конфлікту, а також для мозкового штурму та узгодження стратегій задоволення інтересів та потреб усіх сторін, пов’язаних із конфліктом.
  • Пам’ятайте, що конфлікт може виглядати по-різному для всіх причетних; це не обов’язково означає, що хтось бреше. Люди можуть мати різні точки зору в одній ситуації.
  • Суть переговорів у тому, щоб дати кожному шанс почуватися почутим і рухатись до рішення, з яким кожен може погодитись.

Джерело: School Tools

Підготовка класів і груп до ведення переговорів (Alan, PPT Day 2 session 3 slide 41)

Усі повинні:

  • знати поняття «ведення переговорів»;
  • розуміти поняття «досягнення компромісу»;
  • розуміти процеси, задіяні у веденні переговорів;
  • розрізняти стилі ведення переговорів;
  • розрізняти техніки ведення переговорів;
  • знати ключові особливості ефективних («добрих») та неефективних («поганих») переговорів;
  • уміти визначати вміння та навички ведення переговорів;
  • розуміти, як можна покращити свої навички ведення переговорів.
ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.