Таблиця для розвитку запитань вищого рівня
| Когнітивні процеси нижчого рівня | Когнітивні процеси вищого рівня | ||||
| Запам’ято- вування |
Розу- міння |
Застосу- вання |
Аналіз | Синтез | Творен- ня |
| Викорис- товуйте запитання, щоб допомогти запам’я- тати інфор- мацію - наприклад, ключові факти. |
Викорис- товуйте запитання, щоб підтримати у вивченні та вдоско- наленні розуміння. . |
Викорис- товуйте запитання, щоб допомогти застосо- вувати вивчене. |
Викорис- товуйте запитання, щоб допомогти аналі- зувати та інтерп- ретувати інфор- мацію. |
Викорис- товуйте запитання, щоб допомогти інтерп- ретувати та оцінити інформацію. |
Викорис- |
| Подумайте, які ключові слова слід використовувати під час формулювання запитань. Приклади ключових слів для стимулювання мислення та навчання: |
|||||
| хто | поясни | застосуй | проана- лізуй |
оціни | створи |
| що | класифікуй | побудуй | розслідуй | обґрунтуй | адаптуй |
| коли | продемонструй | вибери | досліди | доведи | побудуй |
| де | проілюструй | склади | катего- ризуй |
виправдай | зміни |
| як | порівняй | розроби | класи- фікуй |
перевір | об’єднай |
| який | зістав | протестуй | порівняй | здогадайся | збери |
| чому | розшир | визнач | зістав | визнач | склади |
| опиши | зроби висновок | проведи нтерв’ю |
розрізни | зроби висновок |
сконструюй |
| назви | розтлумач | використай | розпізнай | спостерігай | спроектуй |
| найменуй | опиши | змоделюй | винайди | розтлумач | розроби |
| перерахуй | застосуй | перевір | перевір | пріоритизуй | вироби |
| вибери | перефразуй | розглянь можливість |
створи перелік |
сформулюй | |
| обери | підсумуй | організуй | поясни причину |
виміряй | уяви |
| визнач | переклади | сплануй | співвід- неси |
доведи | покращ |
| знайди/ згадай перекажи покажи |
обери виріши висунь гіпотезу передбач |
спрости опитай |
спростуй пореко- мендуй постав під сумнів |
винайди |
|