Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Вступ

  1. Що, на вашу думку, потрібно для організації дебатів у класі?
  2. Які завдання з дебатування ви вже проводили?
  3. Як ви визначаєте їхню успішність?

Щоб дізнатися про один зі способів організації дебатів, розташуйте нижченаведені етапи у правильному порядку.

  Етапи
а Розподіліть клас на дві великі групи — «за» і «проти».
б Виберіть тему, яка цікавить усіх учасників, а ще краще — попросіть запропонувати її самим. Переконайтеся, що тема не надто політизована.
в Почніть дебати. Скажіть, що переможуть групи, які матимуть найбільше аргументів і завершать говорити останніми.
г Дайте обом групам час на обміркування ключових думок, щоб підтвердити свої аргументи.
ґ Переконайтеся, що в кожній групі парна кількість сильних і слабких учнів та учениць.
д Наостанок зберіть відгуки від групи у форматі відкритого обговорення. Отримайте чесні думки щодо проблеми, яку всі обговорювали.
е Коли всі будуть готові, об’єднайте в пари тих, хто «за», з тими, хто «проти». Це добре спрацює, якщо у вас одна половина групи дебатує проти іншої.
є Озвучте головне твердження, про яке ви збираєтеся дебатувати.

 

Запишіть:

 

 

1. ____   2. _____ 3._____ 4._____ 5._____  6._____  7._____  8._____

Відповіді: 1. б; 2. є; 3. а; 4. ґ; 5. г ; 6. е; 7. в; 8. д

ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.