Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Створення безпечної атмосфери для ДПД

Формуючи навички ведення діалогу, переговорів та дискусії, варто створити умови для безпечного та відкритого обговорення в атмосфері взаємної поваги. Для цього необхідно:

  • розуміти, що не буває «правильних» чи «неправильних» точок зору;
  • розуміти, шо не в усіх випадках вдається досягти згоди;
  • шукати та критично аналізувати аргументи;
  • надавати однакового значення суперечливим поглядам та думкам;
  • бути відкритими;
  • розуміти, що всі аргументи та докази можна піддати сумніву й ретельно перевірити;
  • кидати виклик поглядам інших;
  • приймати виклик своїм поглядам;
  • позитивно реагувати на критику;
  • аргументовано обґрунтовувати погляди.

Встановлення правил та визначення процедур

Складники цього процесу:

  • встановлення основних правил;
  • робота в малих групах;
  • відповідні стратегії заохочення свободи слова й урахування поглядів меншин;
  • визнання розбіжностей та пошук консенсусу;
  • позитивні способи вирішення спонтанних висловлювань.

Учасники й учасниці виробляють та затверджують основні правила:

  • обговоріть досвід участі в хорошій та поганій груповій дискусії;
  • для кожної позитивної характеристики всі пропонують три речі, які повинні бути у групових дискусіях;
  • для кожної негативної характеристики всі пропонують три речі, яких не має бути в групових дискусіях;
  • використайте досвід і почуті пропозиції для складання основних правил.
ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.