Опис проєкту
Діалог, переговори, дебати
зміст посібника
Як навчати проводити діалог, переговори та дебати навчальний посібник для педагогів
на сайт НУШ

Методи ефективних запитань

Проаналізуйте запропоновані методи ефективних запитань, позначте ті, які ви вже використовуєте, й ті, які б хотіли навчитися застосовувати частіше. Поясніть свій вибір, наведіть причини та конкретні приклади.

Метод Я використовую Я хочу розвинути
Зробіть запитання конкретною метою навчання.    
Ілюструйте типи запитань — використовуйте таксономію Блума.    
Моделюйте/ілюструйте ефективні запитання.    
Попросіть проаналізувати приклади запитань.    
Попросіть скласти запитання самотужки.    
Використовуйте самооцінювання та взаємооцінювання.    
Давайте час подумати  перед тим, як поставити запитання.    
Продумайте можливі відповіді.    
Самоаналіз–рефлексія–фокус запитання.    
Дайте час подумати перед тим, як відповідати на запитання.    
Ставте сфокусовані запитання.    
Ставте відкриті запитання з багатьма можливими варіантами відповідей та заохочуйте мислення.    
Ставте запитання від простіших до складніших.    
Ставте складні запитання на початку уроку, щоб учні могли відповісти на них наприкінці.    
Використовуйте запитання щоб вибудовувати на них ідеї.    
Ставте запитання інших учнів та учениць.    
Дозволяйте вибудувати свою відповідь та заохочуйте дискусію.    
Використовуйте «дзвінок другові».    
Нехай хтось погодиться сісти на «гарячий стілець», де відповідатиме на запитання класу та вчителя.    
Покажіть чи оголосіть запитання, які плануєте поставити на початку уроку.    
Репетиція в парах — пари обговорюють і узгоджують відповідь.    
Ставте розширені запитання, на які треба відповісти, використовуючи ключові слова чи фрази з попередніх відповідей.    
ЗМІСТ
Розроблено в межах проєкту Британської Ради «Школа як осередок соціальної згуртованості та стійкості в громаді» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.