Методи ефективних запитань
Проаналізуйте запропоновані методи ефективних запитань, позначте ті, які ви вже використовуєте, й ті, які б хотіли навчитися застосовувати частіше. Поясніть свій вибір, наведіть причини та конкретні приклади.
Метод | Я використовую | Я хочу розвинути |
Зробіть запитання конкретною метою навчання. | ||
Ілюструйте типи запитань — використовуйте таксономію Блума. | ||
Моделюйте/ілюструйте ефективні запитання. | ||
Попросіть проаналізувати приклади запитань. | ||
Попросіть скласти запитання самотужки. | ||
Використовуйте самооцінювання та взаємооцінювання. | ||
Давайте час подумати перед тим, як поставити запитання. | ||
Продумайте можливі відповіді. | ||
Самоаналіз–рефлексія–фокус запитання. | ||
Дайте час подумати перед тим, як відповідати на запитання. | ||
Ставте сфокусовані запитання. | ||
Ставте відкриті запитання з багатьма можливими варіантами відповідей та заохочуйте мислення. | ||
Ставте запитання від простіших до складніших. | ||
Ставте складні запитання на початку уроку, щоб учні могли відповісти на них наприкінці. | ||
Використовуйте запитання щоб вибудовувати на них ідеї. | ||
Ставте запитання інших учнів та учениць. | ||
Дозволяйте вибудувати свою відповідь та заохочуйте дискусію. | ||
Використовуйте «дзвінок другові». | ||
Нехай хтось погодиться сісти на «гарячий стілець», де відповідатиме на запитання класу та вчителя. | ||
Покажіть чи оголосіть запитання, які плануєте поставити на початку уроку. | ||
Репетиція в парах — пари обговорюють і узгоджують відповідь. | ||
Ставте розширені запитання, на які треба відповісти, використовуючи ключові слова чи фрази з попередніх відповідей. |