Методи ефективних запитань
Проаналізуйте запропоновані методи ефективних запитань, позначте ті, які ви вже використовуєте, й ті, які б хотіли навчитися застосовувати частіше. Поясніть свій вибір, наведіть причини та конкретні приклади.
| Метод | Я використовую | Я хочу розвинути |
| Зробіть запитання конкретною метою навчання. | ||
| Ілюструйте типи запитань — використовуйте таксономію Блума. | ||
| Моделюйте/ілюструйте ефективні запитання. | ||
| Попросіть проаналізувати приклади запитань. | ||
| Попросіть скласти запитання самотужки. | ||
| Використовуйте самооцінювання та взаємооцінювання. | ||
| Давайте час подумати перед тим, як поставити запитання. | ||
| Продумайте можливі відповіді. | ||
| Самоаналіз–рефлексія–фокус запитання. | ||
| Дайте час подумати перед тим, як відповідати на запитання. | ||
| Ставте сфокусовані запитання. | ||
| Ставте відкриті запитання з багатьма можливими варіантами відповідей та заохочуйте мислення. | ||
| Ставте запитання від простіших до складніших. | ||
| Ставте складні запитання на початку уроку, щоб учні могли відповісти на них наприкінці. | ||
| Використовуйте запитання щоб вибудовувати на них ідеї. | ||
| Ставте запитання інших учнів та учениць. | ||
| Дозволяйте вибудувати свою відповідь та заохочуйте дискусію. | ||
| Використовуйте «дзвінок другові». | ||
| Нехай хтось погодиться сісти на «гарячий стілець», де відповідатиме на запитання класу та вчителя. | ||
| Покажіть чи оголосіть запитання, які плануєте поставити на початку уроку. | ||
| Репетиція в парах — пари обговорюють і узгоджують відповідь. | ||
| Ставте розширені запитання, на які треба відповісти, використовуючи ключові слова чи фрази з попередніх відповідей. |